imageAplicaţia eToken BCR

Despre aplicaţia eToken BCR

eTokenBCR este o aplicaţie pe mobil, alternativa dispozitivului Token, care generează coduri unice şi care permite identificarea clienţilor ca utilizatori Click şi Alo 24 Banking BCR şi autorizarea rapidă şi sigură a tranzacţiilor efectuate prin acest serviciu.

Cu eTokenBCR vă puteţi autentifica şi autoriza tranzacţii mai uşor, de oriunde şi oricând!

Puteţi opta pentru eTokenBCR în sucursalele BCR. Pentru a putea utiliza aplicaţia, este necesară descărcarea şi instalarea ei pe telefonul mobil cu sistem de operare iOS, Android sau Windows Phone 8. Aplicaţia se găseşte căutând “eTokenBCR” în Google Play de pe telefoanele cu Android sau AppStore de pe telefoanele iPhone sau Windows Phone Store de pe telefoanele cu sistem de operare Windows Phone 8.

Urmează activarea, care se realizează prin utilizarea  următoarelor date personale primite de la BCR: seria token, codul de autorizare, codul de activare.

Puteţi downloada aplicaţia de la următoarele adrese:

Paşii de activare eTokenBCR

Poţi opta pentru eToken în orice sucursală BCR.

Pentru a putea utiliza aplicaţia eToken BCR, este necesară activarea ei pe telefonul mobil.

La accesarea aplicaţiei va apărea ecranul de mai jos:

La click pe meniul Activează acum, este necesară completarea câmpurilor din imagine, prin utilizarea  următoarelor date personale primite de la BCR:

  • Seria token
  • Codul de autorizare
  • Codul de activare

Codul de activare necesar finalizării procesului de activare a fost transmis automat prin SMS la numărul tău de telefon înregistrat în sistem.

Click pe butonul OK pentru trecerea la pasul următor:  setarea codului PIN.

Posibilitatea de utilizare ulterioară a acestui dispozitiv este condiţionată de cunoaşterea codului PIN.  Codul PIN setat este o informaţie confidenţial şi nu trebuie dezvăluită nimănui.

Codul PIN se va introduce de fiecare dată pentru generarea codurilor unice necesare autentificării (OTP) şi autorizării tranzacţiilor (DS).

Codul PIN permite minim 6, maxim 20 caractere alfanumerice.

După setarea şi confirmarea codului PIN apăsaţi butonul OK pentru finalizare proces activare.

Codul PIN

Este un cod de securitate, care vă oferă siguranţa în ceea ce priveşte accesul la aplicaţia eTokenBCR. În momentul activării, veţi seta codul PIN preferat prin introducerea combinatiei dorite (permite minim 6, maxim 20 caractere alfanumerice), apoi îl veţi confirma, prin reintroducerea acestuia.

Astfel posibilitatea de utilizare ulterioara a aplicaţiei eTokenBCR este condiţionată de cunoaşterea codului PIN. Codul PIN setat este o informaţie confidenţială şi nu trebuie dezvăluită nimănui.

În cazul în care codul PIN este introdus eronat de 3 ori, aplicaţia eTokenBCR se va bloca, fiind necesară reactivarea acesteia.

Schimbarea codului PIN

Pentru această operaţiune vă rugăm să accesaţi meniul “Setări” şi selectaţi “Schimbare cod PIN”.

Modalitatea de generare a unui cod unic de autentificare (OTP – One Time Password)

După deschiderea aplicaţiei şi accesarea butonului “Login” , introduceţi codul PIN. Pe ecranul telefonului se va afişa codul unic necesar autentificării in Click şi Alo 24 Banking BCR.

Modalitatea de generare a unui cod unic de autorizare (DS – Digital Signature)

Prin deschiderea aplicaţiei şi accesarea butonului “Semnătura”. Pe ecranul telefonului se vor afişa 3 campuri, în care veţi introduce:

  • codul PIN
  • suma tranzacţiei prin Click 24 Banking BCR, fără virgulă, în format întreg (întotdeauna cifrele vor fi îngroşate pentru evidenţiere), ex: 563,00 se va scrie 56300
  • ultimele 4 cifre din IBAN-ul beneficiar al tranzacţiei prin Click 24 Banking BCR. Dacă acesta cuprinde şi litere, se vor scrie doar ultimele 4 caractere numerice (întotdeauna cifrele vor fi îngroşate pentru evidenţiere).

Exemplu:

  • cifrele introduse în aplicaţia eTokenBCR vor fi: “3456”

 

  • cifrele introduse in aplicatia eTokenBCR vor fi: “7412”

Aplicaţia eTokenBCR va genera codul unic DS.

Codul unic OTP/ DS generat de aplicaţia eTokenBCR este valabil 64 de secunde.

Prin deschiderea aplicaţiei şi accesarea butonului “Semnătura - cod QR”. Astfel, aplicaţia oferă posibilitatea de a scana codul QR afişat in Click 24 Banking versiunea desktop. Pe ecranul telefonului se vor afişa 3 campuri, în care, automat după scanare, se vor autocompleta  suma tranzacţiei şi ultimele 4 cifre ale contului beneficiar. 

Se va introduce doar codul PIN pentru a valida generarea codurilor unice de semnare (DS – Digital Signature).

Sincronizarea aplicaţiei eTokenBCR

Este o opţiune care va fi folosită doar în cazul în care autentificarea sau autorizarea tranzacţiilor iniţiate prin Click 24 Banking BCR nu se poate finaliza, deşi aveţi certitudinea că aţi introdus un cod unic OTP/ DS generat corect.

Pentru sincronizarea aplicaţiei eTokenBCR accesaţi meniul “Setări” – “Sincronizare automată”. Pentru sincronizare este necesară o conexiune activă la internet.

Blocarea/deblocarea aplicatiei

La fiecare utilizare a aplicaţiei eTokenBCR, pentru generarea codurilor unice de autentificare sau autorizare, este necesară validarea acestora prin introducerea codului PIN.  

La fiecare introducere eronată a codului PIN, aplicaţia eTokenBCR va semnala numărul încercărilor eşuate. 

În cazul introducerii eronate de trei ori consecutive a codului PIN, aplicaŢia eTokenBCR se va bloca. Pentru deblocare este necesară reactivarea acesteia.

Pentru reactivarea aplicaţiei veţi folosi seria eTokenBCR şi codul de autorizare – primite în unitatea BCR la momentul activării, împreună cu codul de reactivare. Pentru generarea unui cod de activare valid este necesară contactarea serviciului Suport Tehnic – apel gratuit din orice reţea naţională către TelVerde: 0800.801.BCR (0800.801.227) sau la 021/407.42.00 - apelabil la tarif normal din ţară şi din străinătate. Codul de reactivare este valabil 30 minute.