Despre Fraude

  • Frauda electronica este o activitate criminala care consta in furtul identitatii electronice folosind tehnici de manipulare a identitatii unei persoane sau a unei institutii si utilizarea acestora in fraude financiare.
  • Elemente de autentificare : sunt principalele informatii prin care utilizatorul dovedeste sistemului informatic identitatea sa , dovedeste sistemului informatic ca este cine pretinde ca este.
  • Elementele de autentificare sunt informatii confidentiale si reprezinta identitatea digitala a utilizatorului.
  • Banca Comerciala Romana nu cere clientilor sai niciodata elemente de autentificare precum PIN, Nume utilizator si Parola, Cod utilizator si Parola, TAN, OTP prin intermediul mesageriei electronice sau telefon .
  • Orice suspiciune privind furtul de identitate, accesul neautorizat sau orice alta suspiciune de frauda se anunta la Serviciul Relatii Clienti BCR
  • Phishing-ul: este o frauda electronica realizata prin intermediul mesageriei electronice sub forma unei cerinte de identificare sau de transmitere a informatiilor senzitive / personale sub diverse motive credibile . Phishing-ul este cea mai raspandita forma de frauda electronica .
  1. Primirea unor mesaje prin E-mail sau mesagerie electronica in care se cer introducerea sau transmiterea datelor de identificare (Nume, Prenume, Numar Card, PIN, Parole etc).
  2. Formatul si continutul mesajului sunt foarte asemanatoare cu mesajele BCR.
  3. Mesajul contine un motiv intemeiat, credibil pentru introducerea sau transmiterea informatiilor de identificare.
  4. Adresa expeditorului si formatul mesajului par a fi autentice emise de catre Banca Comerciala Romane.
  5. Mesajele pot contine adrese (link) catre pagini de internet indentice sau asemanatoare cu cele ale Bancii Comerciale Romane.
  6. Paginile de internet cer introducerea informatiilor confidentiale cum ar fi : Numar Card, PIN, TAN, USER, PAROLA, etc.
  1. Banca Comerciala Romana nu cere niciodata informatiile de autentificare ale clientului , cum ar fi : User si Parola, PIN, OTP (elementele de autentificare confidentiale ale utilizatorului).
  2. Banca Comerciala Romana nu cere niciodata prin intermediul mesageriei electronice datele personale ale clientului sau contul clientului BCR, contul de card, numarul cardului sau orice alte elemente care pot fi utilizate pentru fraudarea clientului.
  3. Informatiile personale se pot transmite doar in cazul in care este verificata autenticitatea cerintei sau utilizatorul este sigur asupra cerintei.
  4. Nu transmitem niciodata informatii de autentificare – PIN, Parola, OTP, TAN etc.
  5. Orice suspiciune privind atacul de tip phishing se transmite catre Serviciul Relatii Clienti impreuna cu mesajul de tip phishing primit.
  6. Vishing-ul: este o frauda electronica realizata prin intermediul telefoniei sub forma unei cerinte de identificare sau de transmitere a informatiilor senzitive/personale sub diverse motive credibile.
  • Un sistem automat (robot telefonic) comunica victimei faptul ca i s-a folosit ilegal elementele de autentificare pentru realizarea unei operatiuni bancare si este rugata sa formeze un numar de telefon (fals) pentru confirmarea sau corectarea datelor operatiunii.
  1. Trebuie sa cunoasteti datele de contact ale bancii.
  2. Nu trebuie sa comunicati date de autentificare, gen Parola, PIN, TAN, Coduri personale.
  3. Nu se comunicati  date care pot fi utilizate in fraudarea cardurilor sau conturilor.
  4. Datele gen PIN, Parola, TAN sau alte coduri sunt confidentiale si trebuiesc cunoscute doar de catre detinatorul cardului sau contului.
  5. Va rugam sa anuntati orice suspiciune privind atacul de tip vishing la InfoBCR, telefonic:
    • 0801.0801.227 toll free, from any national provider
    • 021/407.42.00 from any national provider and from abroad, normal rate
      sau prin email: contact.center@bcr.ro
  6. SMS Phishing - denumit si SMiShing, reprezinta o activitate criminala care este efectuata prin intermediul telefoniei mobile, o activitate de tip Phishing care este realizata prin intermediul SMS-urilor.
  1. Primirea unor mesaje SMS prin care se cer introducerea sau transmiterea datelor de identificare (Nume, Prenume, Numar Card, PIN, Parole,etc).
  2. Primirea unor mesaje SMS prin care se cere accesarea unei pagini de internet necunoscute sau copierea/instalarea unui program de pe internet necunoscut.
  3. Mesajele contin un motiv intemeiat, credibil pentru introducerea sau transmiterea informatiilor de identificare.
  4. Numarul expeditorului este necunoscut.
  5. Mesajele pot contine adrese (link) catre pagini de internet indentice sau asemanatoare cu cele ale institutiilor financiare.
  6. Paginile de internet cer introducerea informatiilor confidentiale cum ar fi : Numar Card, PIN, TAN, USER, PAROLA, sau instalarea unor programe necunoscute .
  1. Institutiile financiare nu cer informatiile de autentificare cum ar fi : Parola, PIN, OTP (elementele de autentificare secrete alte utilizatorului).
  2. Informatiile personale se pot transmite doar in cazul in care este verificata autenticitatea cerintei sau utilizatorul este sigur asupra cerintei.
  3. Nu transmitem niciodata informatii de autentificare – PIN, Parola, etc sau alte date care pot fi utilizate in fraudarea cardurilor sau a conturilor.
  4. Nu se instaleaza sau copiaza programe provenite de la adrese necunoscute.
  5. Nu se instaleaza sau copiaza programe necunoscute.