Măsuri de securitate

Masurile de securitate pe care le implementam nu sunt de ajuns daca nu va protejati si dumneavoastra.
In cele ce urmeaza va prezentam o serie de masuri care va ajuta sa va protejati singuri impotriva accesului neautorizat.

Intodeauna utilizati versiuni updatate (actualizate) de browser. Pe masura ce internetul se dezvolta browserele devin din ce in ce mai sofisticate si ele. Si aceasta dezvoltare are loc in termeni de securitate.  De aceea este un lucru sigur sa spunem ca, cu cat este mai nou browserul dumneavoastra cu atat mai multa atentia a fost acordata  problemelor de securitate, pe masura ce problemele cunoscute ale vechilor versiuni au fost rezolvate. Cu toate acestea va rugam sa fiti atenti sa nu utilizati versiuni beta.

In tabelul de mai jos regasiti sistemele de operare si browserele prin intermediul carora puteti accesa aplicatia Click 24 Banking BCR, pentru a asigura o functionare corespunzatoare:

 Windows:
XP, Vista, 7
Apple OS XSuse 9.1
Internet Explorer 6.x ; Internet Explorer 7.x ;
Internet Explorer 8.x.
  
Firefox 3.0 si versiuni superioare
Chrome 4.0 and higher  
Safari 4.0 si versiuni superioare  

 

Datorita complexitatii softului modern este un lucru comun faptul ca erorile pot aparea. Va rugam sa fiti atenti si sa va asigurati ca toate problemele cunoscute au fost eliminate din browserul dumneavoastra si din sistemul de operare. Aceasta se realizeaza prin publicarea update-urilor de software (service packs si patches) care sunt lansate regulat de catre furnizorul software-ului.

Update-urile sunt accesibile pe pagina de web a producatorului browserului dumneavoastra:

In sectiunea ALERTA sunt publicate toate amenintarile detectate care au avut ca scop si tinta fraudarea clientilor BCR.

BCR recomanda clientilor sai consultarea periodica a sectiunii pentru prevenirea fraudelor care au ca tinta clientii BCR.

In cazul in care identificati o amenintare in sectiunea ALERTA la care s-a dat curs , va rugam sa anuntati imediat Info BCR:

  • telefonic
    • 0801.0801.227 (apelabil din reteaua Romtelecom, taxabil la tarif local),
    • 021/407.42.00 (apelabil din orice retea si din strainatate), 
    • *0801227 (apelabil prin intermediul serviciului Vodafone EasyDial), 
  • prin email la contact.center@bcr.ro.

Daca exista orice suspiciune privind comiterea unei fraude financiare prin care se invoca diverse motive credibile care par a fi emise de Banca Comerciala Romana sau de o subsidiara a Grupului BCR,  va rugam sa ne anuntati prin InfoBCR:

  • telefonic:
    • 0801.0801.227 (apelabil din reteaua Romtelecom, taxabil la tarif local)
    • 021/407.42.00 (apelabil din orice retea si din strainatate)
    • *0801227 (apelabil prin intermediul serviciului Vodafone EasyDial)
  • prin email la contact.center@bcr.ro

 

Cea mai buna metoda de protectie pentru detectarea fraudelor este monitorizarea proprie a situatiei conturilor, a situatiei operatiunilor si tranzactiilor efectuate sau in curs de executie.

Monitorizarea proprie trebuie efectuata periodic , cat mai des posibil.

Monitorizarea proprie se realizeaza prin consultarea periodica a extraselor de cont si a starilor financiare emise de catre Banca Comerciala Romana prin intermediul serviciilor electronice.

Va rugam sa transmiteti orice suspiciune de frauda privind situatia conturilor, operatiunilor si tranzactiilor la InfoBCR:

  • telefonic:
    • 0801.0801.227 (apelabil din reteaua Romtelecom, taxabil la tarif local)
    • 021/407.42.00 (apelabil din orice retea si din strainatate)
    • *0801227 (apelabil prin intermediul serviciului Vodafone EasyDial)
  • prin email la contact.center@bcr.ro

Utilizatorul si Parola sunt principalele elemente de verificare a sistemului informatic prin care se acorda access la aplicatia sau serviciul electronic.

Utilizatorul si Parola reprezinta identitatea electronica a clientului BCR care acceseaza un serviciu electronic.

Banca Comerciala Romana nu cere niciodata clientilor sai datele de autentificare CONFIDENTIALE precum Parola sau PIN.

Cateva reguli privind Parolele si PIN-urile:

  • NU divulgati utilizatorul si parola sau PIN-ul sub nici un motiv credibil
  • Parola si PIN-ul sunt elementele CONFIDENTIALE al utilizatorului si trebuie tratate ca atare
  • Parola sa NU fie asemanatoare cu userul / utilizatorul
  • Parola si PIN-ul sa nu fie intuitive sau sa contina cuvinte, cifre care reprezinta caracteristici personale care ar putea fi deduse de catre alte persoane
  • Parola sa fie formata din litere mici, LITERE MARI si cifre sau caractere speciale ( ! @ # $ % & * )
  • NU utilizati aceeasi Parola sau acelasi PIN pentru mai multe aplicatii informatice sau servicii electronice
  • Parola si PIN-ul trebuie schimbate periodic sau cand exista o suspiciune privind cunosterea sau deducerea acesteia de catre alte persoane
  • In momentul cand introduceti elementele de autentificare (user si parola sau PIN) pentru accesul la un serviciu electronic , asigurati-va ca nu sunt persoane care urmaresc introducerea parolei la tastatura.

Va rugam sa anuntati orice suspiciune privind fraudarea elementelor de autentificare la aplicatiile sau serviciile electronice ale BCR la InfoBCR:

  • telefonic: 
    • 0801.0801.227 (apelabil din reteaua Romtelecom, taxabil la tarif local), 
    • 021/407.42.00 (apelabil din orice retea si din strainatate), 
    • *0801227 (apelabil prin intermediul serviciului Vodafone EasyDial),

Mesageria electronica este principala cale prin care se realizeaza furtul de identitate electronica, colectarea datelor de autentificare si a datelor personale, prin invocarea unor motive credibile.

Datele colectate sunt utilizate mai tarziu in comiterea fraudelor electronice.

Banca Comerciala Romana nu cere niciodata prin intermediul mesageriei electronice datele de autentificare CONFIDENTIALE ale clientilor, precum Parola sau PIN, sau orice alte informatii care pot fi utilizate in realizarea unei fraude

  • Nu se transmit sub nici o forma , nici un motiv credibil si pe nici o cale electronica elementele de autentificare CONFIDENTIALE ale clientului cum ar fi : PIN, TAN , OTP, Parola sau alte informatii care ar putea fi utilizate in realizarea unei fraude.
  • Recomandam clientilor BCR sa nu transmita date personale, date despre Conturi , Carduri, Tranzactii, sau alte informatii referitoare la relatia cu Banca Comerciala Romana daca nu se verifica autenticitatea mesajului sau daca exista suspiciuni referitoare la autenticitatea mesajului.
  • Nu se acceseaza link-uri sau adrese de internet provenite prin mesageria electronica de la destinatari necunoscuti sau suspecti.
  • Informatiile personale se pot transmite doar in cazul in care este verificata autenticitatea cerintei sau utilizatorul este sigur asupra cerintei.

Utilizarea serviciului electronic se poate realiza prin diferite moduri de acces.

Recomandam clientilor nostri accesarea serviciilor electronice prin intermediul portalului www.bcr.ro

Pentru evitarea fraudelor ce se realizeaza prin intermediul telefoniei si a mesageriei electronice, va recomandam sa retineti datele de contact ale personalului BCR sau ale unitatii BCR al carei client sunteti. Va reamintim ca datele de contact ale InfoBCR sunt:

  • InfoBCR
    • Telefoane: 0801.0801.227 (apelabil din reteaua Romtelecom, taxabil la tarif local), 021/407.42.00 (apelabil din orice retea si din strainatate), sau *0801227 (apelabil prin intermediul serviciului Vodafone EasyDial)
    • Adrese de email: contact.center@bcr.ro; suport.direct@bcr.ro
  • Serviciul Asistenta de Urgenta Carduri
    • Telefoane: 021/311.10.01 si 021/311.02.16 (apelabile din orice retea si din strainate)
  • Serviciu suport pentru clientii corporate utilizatori Multicash si e-BCR+

Principalele metode de protejare a PC-ului impotriva accesului neautorizat si impotriva virusilor informatici sunt instalarea, configurarea si actualizarea zilnica a programelor Antivirus si Firewall.

Antivirus-ul este un program informatic care are drept scop identificarea, blocarea, dezinfectarea si stergerea programelor de tip virus.

Firewall-ul este un program informatic care are drept scop blocarea accesului neautorizat prin intermediul retelelor de comunicatie la datele PC-ului clientului.

Pentru mentinerea PC-ului la un nivel de protectie ridicat Antivirus-ul si Firewall-ul trebuie actualizat zilnic . In functie de configurarea acestora , actualizarea se realizeaza automat la o periodata definita la configurare. Este recomandat ca utilizatorul se configureze actualizarea zilnica si sa verifice realizarea acesteia periodic.

Principalele elemente de securitate care trebuiesc identificate la o conexiune sigura:

  • https://  =  conexiune sigura, criptata.
  • www.bcr.ro = adresa corecta a Site-ului oficial BCR

= verificarea certificatului electronic

Click pe lacatul inchis si alegerea optiunii View Certificates.
Se verifica urmatoarele informatii Issued to:

Issued by: VeriSign